זמינות
ונגישות

קשר עם הורים

עקרון זמינות ונגישות להורים

זמינות ונגישות להורים חשובה לביסוס הקשר, מייצרת תחושת בטחון אצל הורים שיש להם אוזן קשבת ומחזקת את האמון במחנכת. עקרון זה מתחבר עם עקרון האחריות המשותפת של ההורים והמחנכת על הילד. הכוונה היא לזמינות לשיחות עם ההורים באמצעים מגוונים, וכן להתייחסות משמעותית לדברי ההורים ולבקשותיהם.

זמינות ונגישות של המחנכת להורים מתבטאת באפשרות של ההורים לשוחח עם המחנכת על הילד באופן תדיר ושוטף, מוכנות של המחנכת להקשיב להורים ותגובה עניינית ומהירה על הנושאים שההורים מעלים.

הנגישות להורים יכולה להתבטא במגוון דרכים:

  1. מגוון אמצעי תקשורת עם המחנכת: וואטסאפ, מייל, טלפון, מחברת קשר, יומן.
  2. טווח שעות רחב לשיחות עם הורים. הכוונה היא לא להגביל את האפשרות לשוחח עם המחנכת רק ביום מסוים או במספר שעות מצומצם, אלא לייצר טווח רחב של אפשרויות והרגשת נוחות של ההורה לפנות למחנכת.
  3. שיתוף ההורים באופן תדיר ושוטף. השיתוף מייצר שיח והרגשת בטחון ומעודד את ההורים להיות מעורבים.
  4. הפגנת אכפתיות לדברי ההורים – מענה לשאלות של הורים, התייחסות לדברים העולים בקבוצת הוואטסאפ, הימנעות מזלזול או הקטנה של רגשות ההורים, הקשבה אמפתית, תגובה לדברי ההורים וטיפול בבקשה בסמוך לשיחה, עדכון ההורים בהתקדמות.

“להיות זמינה לילדים ולהורים כמעט 24/7, זה משהו שמבסס אמון. אני יודעת שיש לזה מחיר, אבל אני מוכנה לשאת בו. זה עבד מעולה עם ההורים כששיחררתי את השעות ואת הגבלת השעות, כי הם יותר לא היו לחוצים לדבר איתי. עצם זה שאני זמינה כל הזמן זה יוצר יותר נינוחות“.

(טלי, מחנכת כיתה ג’, בי”ס אורנים, יהוד) 

“מתן תגובה מיידית לדברים שההורים מעלים. לא לדחות דברים, להראות להורים שאכפת לי מהבקשות שלהם”.

(איילת, מחנכת כיתה ב’, בי”ס אלומות, באר שבע)

“אל מול ההורים חשוב לעמוד במילה שהגדרתי. אם אמרתי “תכתבו לי ואני אחזור” – אז באמת חשוב לי לחזור אליהם”.

(אלה, סגנית מנהלת, בי”ס ישגב, תל אביב)

שיתוף:

אוהבים מה שאתם רואים?

רוצים לקבל עוד דברים טובים במייל?

הירשמו ונדאג שתישארו מעודכנים!
דילוג לתוכן